3de week

5 juni 2017

Hallo allemaal

De eerste 5 dagen waren normale werkdagen het was niet echt heel druk maar wel gezellig waardoor de tijd snel voorbij ging. Op 1 dag na, omdat er een oude mevrouw geen controlle meer over het gas  had waardoor ze eerst in 3 auto ramde en toen pas in de pet farm belande waar ze niet meer door kon rijden(zie foto). Zaterdag hoefden we niet te werken omdat we naar een musical gingen.

De musical op zaterdag werd gespeeld door een groep kinderen die thuis school kregen. Onze vriend Conrad speelde in de musical, als The beast , the beauty and the beast. We warden om 8 uur al wakker gemaakt omdat de auto van Anita (vrouw van Piet) het niet deed (na snel even kijken wat het was, is het de wisselstroomdynamo die niet werkten, waardoor de accu dus niet opgeladen kon worden) daardoor moest ze onze auto gebruiken voor het weekend. Dus reden we naar de musical met Anita. Onze verwachtingen waren niet zo heel hoog voor de musical, maar achteraf was het een hele goede musical voor 15/16 jarige. Piet had nog een oude rode Peugout  506 uit 1995 in zijn garage staan( niet werkend natuurlijk). Hij stelde ons voor dat als we de auto reparen dat we er in mogen rijden(ter compensatie van de auto). Helaas was het best moeilijk om de auto te reparen maar het is gelukt, het probleem zat in de betrading dus alle stekkers goed schoongemaakt en rijden maar. We gingen naar de wallmart ,wat een enorme prestatie is, omdat de motor is begonnen met inzakken waardoor de links voorste wiel niet echt mee wou werken. Daarna werkte versnelling 1, 3 en 5 niet waardoor ik dus nog alleen met 2 en 4 kon rijden. Toen we weer terug wouden rijden naar huis wou de auto niet starten, was weer de bedrading, na 15 min werkte alles weer en konden we weer terug naar huis. De een na laatste defect begon bij een stopte. Ik  probeerde toen op te trekken in zijn  2 wat niet lukte omdat die versnelling ook niet meer wertke. Dus moest hem in zijn  4 optrekken wat nog maar net lukte(dat kwam omdat je eerst 6000 toeren moet maken J) toen we eindelijk thuis waren begon de auto te roken, zie foto. Dus die auto kan nu afgeschreven worden voor onderdelen. Daar hebben we gebruik van gemaakt en Conrad’s Peugeot proberen te maken wat bijna is gelukt alles is geinstaleerd wat nog miste. Alles werkt alleen de motor wilt niet nog niet draaien maar dat komt volgens mij omdat de benzine te oud is(de auto staat ongeveer 3 jaar stil zo lang is benzine ook houdbaar). Maar dat weten we niet zeker, dus hebben een van piets vrienden gevraagd of hij kon langs komen om te checken wat er aan de hand is.

Dit was mijn 3de in een samenvatting, foto’s komen nog morgen staat de 4de week erop.