5de week

9 juli 2017

Hallo allemaal,

Deze week was ik op werk  bezig met de ventilatie in een deel van de kas. het was niet heel moeilijk maar wel een intensief werkje.het weer viel erg mee , op de woensdag na toen was het opeens 27 graden.

in het weekend konden we eindelijk de kans nemen om naar de states te gaan. Het was een stuk moeilijker dan we dachten omdat de grenzen gesloten zijn. waardoor je een ETA, een blaadje waar opstaat dat je het land binnen mag komen,moet aanvragen. Ze vragen ook van wat je komt doen, wat je meneemt en ga zo door, beetje alle standaard vragen.

En wanneer we eindelijk in de states waren kunnen gingen we naar een outlet dat 45 minuten van de grens is. Ik heb daar veel kleding gekocht voor weinig. Op de weg terug reden over de chuckanut drive terug naar canada. De Chuckanut drive is een prachtige weg in het bos dat langs de zee is.

Toen we weer terug bij de grens waren moesten we langs de canadeze grens. Wij dachten appeltje eitje maar dat ging dus niet zo. toen we bij het hokje kwamen vroeg de agent weer de standaard vragen of we iets menemen uit de states. waar wij natuurlijk ja op antwoorden; ''we hebben kleding gekocht, rond de 500 dollar''. waarop hij antwoorde dat wij daarover belasting moeten betalen. dat rond de 8,5% is. voor de rest ging het weekend rustuk.

Dit was mijn week in een samenvatting.