eerste week

15 mei 2017 - Abbotsford, Canada

zaterdag 6 mei vertrokken wij (ik en Koen) uit Amsterdam naar Vancouver. de reis duurde ongeveer 9 uur. maar was veel korter dan verwacht. Er was genoeg entertainment om je bezig te houden in het vliegtuig. er waren genoeg films en series. maar ook kaartspellen, waaronder solitair. wat inmiddels een gewoonte is geworden. Toen we daar aankwamen moesten we eerst een heel ent lopen voordat we bij de douane kwamen. daar moesten we ongeveer 20 minuten in de rij staan voordat we bij een machine konden komen,de machine leek heel veel op een pinautomaat met touchscreen. Bij de machines moest je beweren dat je geen illegale dingen mee hebt genomen. daarna moesten we weer in de rij staan om een stempel in onze paspoort te krijgen. toen we daar langs waren moesten we ook nog eens onze work-permit laten controleren, wat ook weer 1 uur duurde omdat er zo veel Aziaten voor ons waren. toen we eindelijk klaar waren met al dat gedoe mochten we eindelijk naar buiten en werden we vriendelijk ontvangen door piet(mijn stage begeleider). hij bracht ons naar huis in een prachtige witte land rover Defender uit 1995, die auto zelf is geïmporteerd uit hopland. Het naar huis rijden duurde ongeveer 30 tot 45 minuten. in die tijd vertelde hij over hoe hij hier kwam en kregen we informatie over wat we op het werk gaan doen onze slaapplaats en ook ter onze verbazing ons eigen auto voor heel de stage(die Land Rover Defender :D). We hadden ook gedacht dat we bij piet zijn familie moesten slapen, maar we kregen een klein huisje op het terrein van het bedrijf. het huisje was  dit jaar gemaakt speciaal voor buitenlander zoals wij. het eten moesten we zelf regelen maar als het is een keer  niet uitkomt kunnen we altijd bij piet thuis eten.

maandag begonnen we gelijk om 7 uur omdat het heel druk werd (inverband met moederdag dat zondag plaatsvind) het was erg lastig de eerste week maar dat kwam merendeels omdat we niet wisten waar alle planten staan, ze hebben er rond de 100 soorten staan. In de loop van de week ging steeds beter. op zaterdag werkten we nog heel eventjes van 9 tot 2. Daarna gingen we naar vancouver wat een uurtje rijden is. Het was echt  heel lastig om een parkeer garage vinden waar de auto in past, omdat onze auto 2 meter 6 was en de meeste parkeergarages waren 2 meter hoog. na een tijd goed zoeken hebben we een parkeergarage gevonden waar een maximum doorrijhoogte van 2 meter 3 was. we hebben het gewaagt. en het lukt maar net. Vancouver is een prachtige stad met veel opvallend veel natuur (niet zo veel maar veel voor een grote stad als vanvouver). Volgende week gaan we crossen  dus als er volgende week geen blog is weet je wat er aan de hand is :).

Dit is onze eerste week samenvattend

1. Linda:
    19 mei 2017
    Wow gaaf...... wat een belevenissen zeg. Spannende week, veel nieuwe indrukken. Een eigen auto......toe maar dan........ goed bezig daar.
    Mannen, heel veel plezier. Benieuwd naar jullie verhalen. Vergeet je mentor niet toe te voegen voor je verslagen, want........ dat MOET zoals afgesproken.
    Have fun.....